Valg 2013 - Roskilde - hvad mener kandidaterne?

Samlet overblik

Dansk Folkeparti Karsten Lorentzen Etablering af Ring 5 er en god ide
Enhedslisten Henrik Stougaard Etablering af Ring 5 er en dårlig ide
Enhedslisten Jonas Paludan Etablering af Ring 5 er en dårlig ide
Enhedslisten Lucia Carriere Etablering af Ring 5 er en dårlig ide
Enhedslisten Thomas Friis Jørgensen Etablering af Ring 5 er en dårlig ide
Konservative Anne-Marie Kristensen Etablering af Ring 5 er en god ide
Konservative Lars Lindskov Etablering af Ring 5 er en god ide
Liberal Alliance Berit Kristensen Etablering af Ring 5 er en dårlig ide
Liberal Alliance David Arborg Etablering af Ring 5 er en god ide
Radikale Jeppe Trolle Etablering af Ring 5 er en dårlig ide
SF Samir Salameh Ved ikke
Socialdemokratiet Tomas Wenøe Breddam Etablering af Ring 5 er en god ide
Venstre Lars-Christian Brask Etablering af Ring 5 er en god ide

Henrik Stougaard, Enhedslisten

Ring 5 vil styrke personbiltrafik og lastbiltransport, på bekostning af kollektiv trafik og godstransport via tog. De sidstnævnte to bør styrkes i stedet.

De (tilhængerne af ring 5) vil søge at sælge det som noget der skaber arbejdspladser.  Det vil imidlertid skabe mindst lige så mange arbejdspladser at udbygge den kollektive persontransport og godstransporten via tog.

Lars Lindskov, Konservative

Ring 5 vil skabe aflastning af Ring 4 og MR3, således at de pendlere, der kommer fra vest kan komme nord/syd tidligere i et tracé rundt om København end i dag, hvor de fleste fx fra Frederikssund-fingeren kommer ind og lander i en kø i Chokolade-krydset for fx at komme til Lyngby eller Albertslund.

Jeppe Trolle, Radikale

Hvis en jernbane for gods og pendlertrafik på tværs, kan bringe flere personer og gods over på skinnerne, er jeg ikke imod det. Jeg er til gengæld stærk modstander af flere motorveje.  Mange af mine udsagn går derfor på tanken om en ring 5 -motorvej/motortrafikvej. Tog/letbane er jeg mindre forbeholden overfor.

Vi har ikke brug for flere motorveje - De øger blot trafikmængden og klimabeslatningen, uden at løse trængselsproblemerne på længere sigt (ifølge trafikforskerne "letter" en ny motorvej/motorvejsudvidelse kun i 5 år, så har den resulterende øgede trafikmængde genskabt problemet - blot i større målestok.

 

 

Thomas Friis Jørgensen, Enhedslisten

Vores fremtid indenfor transport ligger indenfor kollektiv transport. Hvis man vil efterkomme de maal Danmark har sat sig i forhold til Co2-udledning, maal man har sat sig for at fremtidige generationer ikke skal lide (mere end de allerede vil) under vores miljoesvineri giver det absolut ingen mening at forbedre forholdene for privatbilisme.

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

I dag | 09:03

Læs evt. artikel på TV2Lorry. Den ligger her.https://www.tv2lorry.dk/artikel/ny-motorvej-til-hovedstadsomraadet-regeringen-saetter-gang-i-undersoegelser

...
I dag | 08:50

Spil tiden i kø. På jagt efter mere merer, eller sadle om og gør samfundet anderledes, men alle jer der nægter r5. Tænke kun på friværdi og mere mere

...
I dag | 08:43

Kbh. den 20. januar 2019
Til redaktionen

Nej til Ring 5 motorvej. Spild ikke op til 6,6 mia kr. på en sydlig delstrækning

Trafikminister Ole Birk Olesen og nogle kommuner puster igen luft i en Ring 5 motorvej.

Der har igennem tiden udviklet sig en kraf

...
I dag | 07:10

Er det sådanne at folk i hedehusen, tage det offentlige transport, og der med ikke medvirke til flere bil på vejen.

...
Du kan lide denne side